tisdag 15 februari 2011

Sportlov = sjuklov??

Det är nästan så det går troll i det här med att jag tar ledigt sportlovsveckan för att vi ska kunna hitta på nåt kul men istället blir det sjukstuga här!

I helgen hade H jätteont i magen och var allmänt krasslig. Nu kan det ju till viss del berott på att han fick i sin en rejäl kallsup när de var på simskolan i fredags när han glömde stänga munnen när han med full fart åkte ruschkanan och landade under vattnet..
Igår var det så R´s tur att inte vara piggelin. Nu är han ju lite känslig i magen till följd av sin glutenintolerans, och har alltid kräkts när han får en febertopp, men man vet ju inte riktigt vad det står för egentligen när dagen börjar inne på toaletten..
Idag vaknade han med ont i halsen, men kände sig ändå rätt pigg, så när morfar ringde och undrade om grabbarna ville följa med till Upptech var det inga tveksamheter! :)

Min goa vän Tessan flyttade till stan tillsammans med sin kille vid nyår och idag är det äntligen dags för en mej och dottern att ta en fika där! Ska bli spännande att se hur de har det i lägenheten, och fika är ju alltid trevligt! Speciellt i goda vänners lag, Linda med dotter kommer oxå så det blir en riktig tjejfika! :)

Igår på Alla Hjärtans Dag fick jag dessa fina blommor av min älskade make:

 Dessa Plopp har väl underbara budskap:



De bästa presenterna var dock teckningarna barnen målade. R fick mitt hjärta att smälta med hjärtat han målat och skrivit Världens bästa mamma i! är de inte för gulliga!!

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar