tisdag 29 mars 2011

Muskelbyggare

Idag var det så äntligen dax för besöket hos arbetsterapeuten!
Hon trodde att smärtan och rörelsebegränsningen beror på en rejäl muskelbristning och nån knyck på senor i handen och tog fram ett program som ska få handen att bli bra igen.
 Herregud vad ont det gjorde när hon skulle visa hur jag ska träna min hand kan man ju lugnt säga!
Hon ringde läkaren som undersökte mej på akuten och som skrev remissen till henne och bad honom sjukskriva mej i 2-3 veckor för att jag ska få chans att både vila och träna handen.
Ska göra det program hon satte ihop till mej 5 ggr/dag och varje övning med 5 repetitioner som mål så detta ska väl bygga upp musklerna igen förhoppningsvis!
Tänk vad bra det vore om det kunde bygga upp samtliga muskler bara.. ;)



 Hur som helst efter besöket hos arbetsterapeuten kände jag att jag behövde muntra upp mej själv lite, så det blev ett besök på Media Markt.. Ett mycket trevligt bemötande och en telefon "rikare" blev resultatet av detta! :)
nu ska jag bara lära mej min nya leksak med..    kommer nog ta lite längre tid att besvara sms´en till början åtminstone..                                                                                                                                                     

Må så gott! /a        

                                                                                                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar