onsdag 24 augusti 2011

Borta bra..

..men hemma bäst! :)
Har varit iväg ett par dagar tillsammans med kollegorna på Hooks herrgård.
Det blev ett par givande dagar, och jag hoppas verkligen nu att alla är lika positiva till det nya arbetssättet vi ska börja med som det verkat under dessa dagar! Synd bara att flera av kollegorna ska sluta, två ska läsa och en annan vara tjänstledig för att testa på lite nytt. Hoppas de inser att de kommer att vara saknade och att de kommer tillbaka till oss sen!!
En sak har jag lärt mej till nästa gång vi ska åka iväg på utbildning. Jag ska anmäla att jag är fiskallergiker.. :)
Förrätt på lunchen: buffé med lax i olika former, strömingslåda, sill m.m
Till huvudrätt: Fiskgratäng!
Som tur var fanns det även kasslergratäng att välja på.
Tänkte ju då att risken att det skulle bli fisk till middagen borde ju vara extremt liten, men icke.
Förrätt: Tunna skivor kalv med en pyttepytteliten klick kantarellkräm...
Huvudrätt: Torskrygg!

Nu låg den på en bädd av hårdkokt ägg och rökta räkor, så det gick ju inte nån nöd på mej ändå, och desserten med pannacotta och chokladkorg med jordgubbar var ju mer än smaskens! :)

Lunchen idag då, ja tro det eller ej: Fisk!
Verkar vara en kock med fisk som specialité...
Köttbullar är ju inte fy skam det heller, som var alternativet till fisken var, men till nästa gång är jag fiskallergiker, bara så ni vet! :)

Som tur var kändes som att både tipspromenad, mingel, födelsedagsfirande och quizen blev uppskattade av kollegorna!

Märkligt att man kan sakna familjen så bara genom att vara borta en natt! Ska bli väldigt mysigt att borra ner sig i soffan med man och barn och softa framför tv´n ikväll. Hoppas att förkylningen barnen verkar fått från maken, som snorat ett par dagar, inte blir värre!!

Idag har jag varit uppe på http://www.hildasrum.se/  och köpt lite kantband som jag ska ha på bröllopstårtorna jag ska göra till helgen. Jösses vad mycket fina saker hon har där! Blir garanterat fler besök! :)

ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar