måndag 5 september 2011

Önskvärt: kloning!

Idag hade jag verkligen uppskattat förmågan att klona sig, både på jobbet och här hemma..
Det positiva var ju i allafall att arbetsdagen gick väääldigt snabbt, och vipselivaps så var det dax att åka hem! :)
Hämta dottern på dagis, hem till Marie för att hämta Hugo som hängt med Liam hem efter skolan. Hade gärna stannat och umgåtts lite, men det var ju bara att stressa hem där Rasse väntade. Hugo fick i princip byta om till fotbollskläder samtidigt som en banan intogs.. Fort in med alla i bilen för att lämna av grabbarna på fotbollsplanen och sen åkte jag och dottern iväg på kvartssamtal hos Rasses nya fröknar..



Puh sa man nu när man kunde slå rot i soffan!!

Nu är det bara två dagpass kvar innan jag kommer att gå över på natten i några månader. Ska bli rätt gott faktiskt. Hoppas bara att jag kan sova lika bra som jag brukar göra när jag jobbar natt!

Igår var Tess här. Alltid lika kul med spontanbesök! Vädret var ju helt ok så precis när vi började prata om att tända grillen, så ringde kära maken som var ute på cykeltur. Det visar sig att han fått punka så vi fick göra en liten uttryckning för att hämta honom. Grillen uteblev ju, så det fick bli att snabbsteka kasslern istället :)

Ska bli riktigt gott att vara ledig imorn! Dottern har redan bestämt att vi ska baka nåt, eftersom jag inte ställde på att baka frallor till kvällsmaten.. Lite dekorationspyssel till helgens tårtor ska vi nog hinna med oxå.

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar