måndag 11 februari 2013

levande bevis..

Som ni säkert vet så älskar jag att baka! Smarriga chokladkakor, tårtor, cupcakes, kladdkakor, ja allt.. :)
Under min viktminskning har jag nog fått en och samma fråga ett par hundra gånger: Hur funkar det att gå på lchf, du som bakar så mycket??
Jo, det kan jag säga, det funkar faktiskt riktigt bra! Det är bakningen jag älskar, inte att äta allt jag bakar :)
LCHF-dieten har gjort att sötsuget minskat avsevärt! Sen har jag väl min karaktär att tacka för framgångarna med, har jag gett mej den på nåt så ska det bara gå helt enkelt!
Visst kan jag bli väldigt sugen på just fika, men tack vare min nötallergi som jag utvecklade kraftigt i höstas vågar jag ju inte smaka på sånt som ev kan innnehålla spår av nötter.. En räddning många gånger kanske.. Inte nåt ont som inte för nåt gott med sig! :)

Denna kaka t ex som jag bakade häromdagen: schweizernötskaka.. Hur god ser inte den ut då? :)



Ja, ja ett levande bevis är väl jag som visar att man kan kombinera passionen för bakningen och längtan efter att komma tillbaka i form igen! :)
Lite stilltje har det varit på vågen nu, men nu ska det bli hårdkörning igen för att plocka bort de sista kilona inför sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar