måndag 28 maj 2012

Tuuuut! igen...

Igår när jag kom hem från jobbet var man ju rätt varm, och ville ut och njuta i solen. För att svalka oss bestämde vi att vi skulle ta en tur till Lekeryd och njuta av varsin mjukglass.
En lååång kö väntade när vi kommit dit, men det var ju bara att ta sin plats och tålmodigt vänta på våran tur..
Efter bara en kort stund ringer Tobbes telefon. Det är en av grannarna som upplyser om att hans bil står och tjuter! Suck! Minns ju historien med volvon där tuten hängde sig i vintras.. Nu var det alltså alfans tur..
Fanns ju inget annat för Tobbe att göra än att slänga sig hemåt. När han kom hem var dock bilen tyst, så man börjar ju undra..
Ja, ja, vi andra stod ju kvar i kön och fick till slut våran efterlängtade glass.




Hur som helst så är det inte bara vi som stör idyllen på området med att tuta. En av grannpojkarna har hittat sin vouvozelas och tycker det är skitkul att ha konsert.. Hmm väldigt irriterande kan man ju lugnt säga!

När jag skulle hämta ett par rabarber och fixa nåt i bakväg hittade jag nåt väldigt äckligt!
Ett gäng flugor satt och mumsade på en död mus! Såg snabbt att huvudet fattades..
När jag ska slänga den upptäcker jag att huvudet ligger bredvid.. Fyyy vad äckligt! Höll på att spy!
Bjuder ändå på den snygga bilden :)


En massa gråa moln börjar nu fylla himlen, då det ser tyvärr ut att bli regn inom en snar framtid. Är väl typiskt! Jobbade ju hela helgen och då minsann sken solen som bara den. Min enda lediga dag denna vecka är idag och då blir det regn!
Ja, ja få väl ta tag i innesysslorna istället..

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar