tisdag 12 mars 2013

Glutenfritt och LCHF

Det var visst ett tag sedan jag uppdaterade bloggen.
Idag bjuder jag i allafall på recept på både lasagne, en med glutenfria lasagneplattor och en lchf-variant, där jag använt zucchini som plattor


Nu gjorde jag ju dessa två samtidigt så till dessa 2 formar använde jag

ca 800 gr blandfärs
1 stor burk minikeso
ca 2 dl passerade tomater
1 klick tomatpuré
italiensk salladskrydda
italiensk köttfärskrydda

glutenfria lasagneplattor

125 gr mozzarella
½ zucchini

3 dl riven ost

Bryn färsen och krydda
Tillsätt keso och passerade tomater och purén
Låt puttra en stund

Smörj formarna
Häll lite köttfärs i botten.
varva plattor och färs, avsluta med färs och strö över riven ost och krydda med salladskrydda

Lchf-varianten: Gör likadant men istället för plattor så skivar du zucchini på längden med en osthyvel
Lägg även skivad mozzarella i ett av lagren

Grädda i 225* ca 30 min

Servera med sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar