söndag 14 april 2013

Utställningspremiär

Igår var det dax för Divas utställningspremiär. En inofficiell utställning i Nässjö med John-John Johnson som domare.
För att både Diva och jag skulle hinna koppla av en stund innan det var dax att gå in i ringen åkte vi i god tid och var på plats gott och väl en timme innan det började.. Inte vanligt för en tidsoptimist som mej ;)
Hur som helst så var man ju allt lite nervös såhär första gången, tänk om Diva inte låter domaren titta på tänderna eller klämma igenom henne.. Tänk om hon börjar hoppa och skutta i ringen eller tvärtom, tvärnitar..?
Det gick väldigt bra! Förutom att Diva tyckte det var lite läskigt med det vita flammiga betonggolvet, som dessutom var svinkallt, så skötte hon sig väldigt bra!
Jag kände att Diva inte var helt bekväm med att jag skulle rätta till hennes ben när vi skulle Stå, så hon stod lite säckigt och hon kom inte helt till sin rätta där tyvärr. Vi fick väldigt fin kritik av domaren, det enda som var lite påpekande var ju just det att hon hade gängliga rörelser både i rörelse och stående, för dagen. Och framför allt, så lät hon domaren klämma och känna och titta på tänderna!
Ett HP och BIR-valp blev resultatet vilket innebar att vi skulle upp och i BIS-valpfinalen senare.
Eftersom vi gick in som nr 5 i våran ring  blev det en lååååång väntan! 5 timmar!! Som tur var hade jag trevligt sällskap av Eva! Deras dalmatinertik Oxi tog storslam och blev BIS!! Stort Grattis och tack för hjälp och sällskap Eva!!
Kan säga att vi frös ordentligt både jag och Diva där i ishallen, och naturligvis hade jag glömt hennes täcke hemma, så jag fick köpa ett nytt, för det hjälpte inte att bädda in henne i två filtar och en handduk..


Imponerande så la sig Diva faktiskt ner och sov en bra stund där vi satt och väntade, trots allt folk och alla hundar som var på plats.
 När det så äntligen var dax att gå in i finalen ville Diva inte alls springa eller ställa upp sig tyvärr. Sen var det ju inte så lätt att springa på det läskiga golvet heller när det var med massa småhundar i finalen som ju inte springer i samma takt direkt..
Det blev ingen placeringen för oss i finalen, men jag är ändå supernöjd med vår första utställning!
Nu laddar vi för nästa om ett par veckor! Den är utomhus så det blir väl lite lättare att springa kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar