Man kan ju undra om personalen i Elgigantens Megastore i Jönköping har extra betalt för att vara dryga, otrevliga och lyckas reta upp en som kund så mycket som möjligt?! I så fall har tre av dem sett till att de får ett rejält påslag i lönekuvertet nästa gång!!
Igår var jag i Butiken och tittade ut en telefon som jag ville ha. När jag är där ringer lägligt nog min man, och tipsar om att att jag ska kolla om den är billigare om man beställer den via hemsidan.
Sagt och gjort, idag på morgonen gick jag in på deras hemsida och det visar sig att den är 400 kr billigare om man beställer där och sen kan man med leveranssätt collect @ store, hämta och betala den i vald butik efter redan en timme! Låter ju perfekt tycker jag, så jag klickar ju i Megastore Jönköping som min valda butik för hämtning, skriver ut kvittot och ger mej förväntansfull iväg för att hämta min telefon.
I butiken har de ett speciellt kundsupport, och där man hämtar varor man köpt med collect @ store. När det är min tur visar jag fram min lapp, och killen där frågar om jag ska betala med kort. När jag säger att jag vill betala kontant, uppmanar han mej att ta med lappen och betala i kassan och sedan komma tillbaka och hämta telefonen. Ja, ja, går bort till kassan, betalar min telefon och sen tillbaka för att hämta ut den.
En ny personal är då där. Han knappar en stund på datorn och sen försvinner han iväg.
Efter 10 min kommer hans kollega och ska hjälpa mej! Ja du, säger jag din kollega gick nog på lunch eller nåt, för han syns ju inte till. Ja, man jag tror han fick gå in och hämta din telefon inne i butiken så det är nog därför det tar lite tid säger han.
Väntar, väntar och väntar.
Till slut kommer han tillbaka, UTAN telefon!
"Den finns inte", säger han då! Finns inte? undrar jag. Nä, du har köpt den sista, men den finns inte. Men allvarligt säger jag, jag har ju bokat den och betalat den, hur kan den då helt plötsligt inte finnas? Försäljaren svamlar då nåt om den kan blivit stulen! Vaa? Stulen? Ursäkta mej, vem skulle sno den i så fall om inte en personal eftersom jag bokat den 5 min innan butiken öppnar och då finns den ju uppenbarligen, och att t om köpet går igenom i kassan, då måste den ju också funnits eller? Man kan väl knappast sälja nåt som inte finns?!
Efter ens stunds onödigt dravvel från försäljaren går jag bort till kassan och får mina pengar tillbaka och åker hem arg som ett bi!
Väl hemma ringer jag till kundcenter där jag möts av en otroligt korkad person, som till slut utan att upplysa mej kopplar iväg mej till en annan person. När jag frågar denne person, Linda hette hon visst, hur det kommer sig att jag nu pratar med henne säger hon: "Ja, du hade visst inte fattat läget"! Ursäkta??
En sanslös öppningsreplik måste jag ju säga! Sånt där ska man helt enkelt inte behöva ta som kund, och jag ber att få prata med hennes chef. Efter en stunds letande hittar hon någon som presenterar sig som Peter som jag får prata med. När jag förklarat läget för honom säger han att han ska ta reda på hur det kunde gå såhär, och ber om att få återkomma. Ger honom mitt nummer och förväntar ju mej såklart att han, som då tydligen är chef, ska hålla sitt ord.
Kan säga som så: Detta var mer än 2½ timme sen och det har varit väldigt tyst i luren!
Jävla nötter!!! Man kan ju som sagt undra om de har extra betalt för att vara dryga och otrevliga!
Hoppas verkligen att de blir bemötta på samma sätt när de ska handla, eller de kanske helt enkelt stjäl det de vill ha i butiken eftersom saldot på antal tillgängliga varor inte stämmer?!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar