tisdag 26 april 2011

Hurra! det tar sig!! :)

Tvärtemot min kära mor så har jag allt annat än "gröna fingrar". Konstigt nog lyckas jag dock hålla mina orkidéer vid liv, trots att jag enligt min mor har dem i fel fönster och pratar med dem för lite :)

Vår trädgård ligger precis vid skogskanten och består av en slänt där solen inte når fram, så det är inte så lätt att plantera några växter som trivs där. I höstas tänkte jag dock att eftersom grannarna, som visserligen får betydligt mer av solens strålar i sin slänt, lyckas med tulpaner så vore det väl skam om de inte kunde växa i min trädgård med. För att det säkert skulle bli några tulpaner som tog sig överdrev jag kan hända antalet lökar på liten yta, men det var det nog värt, för nu minsann kommer det upp åtminstone stjälkar i mitt lilla land! Tur för sorken som hemsökt vår trädgård att han missat mina tulpanlökar!!


Nu blir det att trotsa solförbudet en liten stund. Kan ju inte bara sitta inne när det är så underbart väder ute! Tjugo minuter/en halvtimme kan väl inte vara så farligt. Det ska ju dessutom åska i eftermiddag om man ska tro väderprognosen, så då måste man ju passa på!

Må så gott! kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar