måndag 30 januari 2012

Knut på tarmarna?!

Inatt vaknade jag av en fruktansvärd smärta i magen. Trodde först att det var vinterkräksjukan som gjort entré, men det verkade det inte vara som tur var. Det kändes minst sagt som om tarmarna höll på att slå knut på sig själva, och jag visste inte rikitgt var jag skulle ta vägen. Som tur är har ju en gullig man som gick upp och fixade en varm vetekudde till mej. Detta lindrade lite, men till slut fick jag ge efter och ta ett par tabletter som jag hade kvar i gömmorna sedan i våras när jag hade min infektion.
Framåt dagen började smärtan äntligen släppa, men dagen har ju fått gå i skonkostens tecken.
Det är tredje gången på 1½ månad som jag haft såhär ont nu. De två första gångerna trodde jag att det berodde på en kombination av intag av snabba kolhydrater (gluten) och ett ganska stillasittande nattjobb på det. Ja, ja, vad det än beror på vill jag aldrig uppleva den smärtan igen!
Och jag vill gärna slippa gå till doktorn, så jag får helt enkelt undvika gluten och hålla tummarna att tarmarna inte protesterar med att försöka slå knut på sig igen!

Idag fyller brorsans Hanna 4 år, och imorgon fyller min lilla skrutta! Pga att vi just nu befinnner oss i olika tidszoner så kommer de under några timmar inatt att ha samma födelsedag! :)
Vi är rätt bra på att samla ihop födelsedagarna inom familjen: Förutom Hanna o Nova som det skiljer 12 timmar på, så fyller Lea dagen efter mej i mars, och min man och brorsans fru fyller år på samma dag i juni, och 4 dagar efter det är det Hugos tur att bli firad.. :)

Till sin födelsedagstårta i år har dottern önskemål om rosa, glitter, smurfar, hello kitty och dora.. Har dock lyckats komromissa med henne, så till morgondagens tårta blir det rosa o smurfar och så får vi göra nåt annat till det andra kalaset sen.
Häromdagen skulle jag testa att göra en smurf i sugarpaste och fantasin tog över lite.. :


den här får dock inte pryda tårtan imorn, är väl bäst att göra en mer rumsren variant ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar