tisdag 24 januari 2012

Megaförkylning

Sitter här med en stor hög näsdukar. Näsan rinner men är igentäppt på samma gång, skum känsla! Förra veckan hade jag en grym huvudvärk, som tvingade mej hemma från jobbet ett par dagar. Kunde dock jobba helgen, men det kanske var det som gjorde att förkylningen bröt ut på riktigt.

Ja, ja, försöker i allafall bota min förkylning med att ta det lugnt, inta en del glass ( i rent medicinskt syfte såklart) samt en stor kanna hälsovatten :)
Tur är ju oxå att jag begåvats med världens snällaste pappa, som tagit ut dottern på lite pulkaåknig de här båda dagarna när jag legat halvdäckad!

Igår var det säsongsstart på Funky Kidz. Dottern har gått och laddat för detta sedan avslutningen i höstas, och nu flyttade hon ju även upp i gruppen för de lite större barnen med 4-5-åringar.
Trodde att hon skulle vara lite blyg, men hon var hur duktig som helst och stuffade på som bara den :)
Fr om nästa gång får vi föräldrar sitta utanför och vänta medans barnen dansar, och det kanske är lika bra det egentligen för jag tror de koncentrerar sig ännu mer på vad fröknarna säger och gör om inte föräldrar och syskon är med och stör..
Vi får vänta med spänning på den stora uppvisningen vid avslutningen istället :)

Såhär såg det ut i höstas när den stora Funkybjörnen var på besök:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar