onsdag 22 februari 2012

karaktär?

Igår var det ju semledagen, och semlor är nåt jag verkligen älskar!
Nu passar det ju inte så bra ihop med den "diet" jag nu försöker hålla mej till med semlor och när jag bakde dessa igår sattes karaktären verkligen på prov! Inte smaka, inte smaka, inte smaka på den smarriga fyllningen fick jag upprepa för mej själv :)
Eftersom jag jobbade kvällen igår och ändå inte skulle vara hemma när de skulle ätas, kunde jag ju andas ut när jag lyckats att inte provsmaka än enda liten smula..

Vad står uppdukat i personalrummet när jag kommer dit tror ni? 
Jo inte bara ett, utan två stora fat med semlor såklart!
Gaah, karaktär, karaktär, karaktär.. Inte smaka, inte smaka, inte smaka..
Tro det eller ej, men jag lyckades även där hålla mej borta från dessa läckerheter!!
lite stolt över mej själv allt :)

Idag har jag gjort en Smurftårta till min kompis Ewas son, som fyller 19 idag! Kommer ihåg när jag var och hälsade på Ewa på BB när Christoffer var alldeles nyfödd! Känns inte som 19 år sen!


Tänkte jag skulle letat upp ett kort från då, men insåg att kartongen med de fotoalbumen står längst in i det överfulla förrådet, så det får bli till en annan gång :)

Väntar nu på att alla 3 grabbarna ska komma hem från frisören. Imorgon är det äntligen min tur att bli fin i håret! Underbart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar