lördag 30 juli 2011

Gött mos och blå tå..

Såg ni Tinas sommarmat häromdagen? Hon var på Sweden Rock och lagade mat till ett gäng hungriga rockare.
Tina är ju underbar, och det är inte svårt att hitta inspiration i hennes matlagning och framför allt matglädjen hon sprider! :)
Vi blev väldigt nyfikna på hennes gratinerade bakpotatis, det såg helt sjukt gott ut!
Receptet hittar ni på http://www.recept.nu/, där kallas de Jacked potatoes. Vi hoppade dock över blomkålen..



Vi blev inte besvikna efter ha smakat dessa! Mmmmassvis goda! Ett recept jag verkligen kan rekommendera! Maken fixade kycklingfilé och en massa goa grönsaker till. Härligt när man kan samarbeta i köket! :)
Tessan gjorde oss sällskap i tv-soffan så det blev en mycket trevlig kväll!

Igår hände en liten incidens när dottern och jag gick i trappan. Hon tog ett skutt och landade med hälen på min tå samtidigt som jag hade den på trappstegskanten.. Kändes inte så mycket först, men under em antog tån en mörklila färg och svullnade upp till dubbel storlek! Helt galet att det kan bli såhär av ett litet skutt:
                                Aj som f..  

Ja, ja, får väl bosätta mej i ett madrasserat rum för att undvika skador verkar det som!
Ska se om det går att klämma ner min onda tå i en sko så vi kommer ut på en promenad innan regnet kommer!

Må så gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar