måndag 12 september 2011

Den smartaste matlådan!

Nu ska jag göra lite reklam för en pryl som jag bara var tvungen att köpa häromdagen. Hade sett bild på denna matlåda hos http://www.butiken.biz/ och blev ju väldigt nyfiken på hur det kunde funka att maten skulle hålla sig kyld i ca 7 timmar i burken.
I lördags när vi var på promenad passade jag inte bara ¨på att boka en klipptid hos frissan, http://www.finafrisor.se/ utan gick ju även in i Butiken såklart. :) De har så otroligt fina prylar, och det är svårt att inte komma ut med nåt därifrån..
Vid kassan låg då dessa matlådor.
Hur funkar det då? Jo man förvarar locket i frysen, det innehåller en kylklamp, sätter på det på matlådan och du har en kyld låda som håller sig fräsch i många timmar! Tänk vad smart om man ska ha med sig t ex en kycklingsallad och så behöver man inte vara rädd för att den blir sunkig! Eller tänk när jag ska ta med ett par cupcakes så håller de ju sig fräscha under transporten! Eller varför inte mackorna när man åker till Ullared.. :)

Hur som helst så tycker jag att idén är hur smart som helst, och jag kommer använda min fina låda mycket! Burken går att micra med, inte med locket på dock...

Det gula locket har man om man gör iordning lådan långt innan man ska iväg och så byter man bara till det rosa sen.

Inatt har jag gjort första nattpasset och det funkade riktigt bra. Tiden gick rätt fort och jag kände mej väldigt pigg tycker jag. Eftersom jag inte ska jobba natten som kommer så sov jag inte så länge idag, får väl se hur pass pigg man är ikväll.

må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar