måndag 19 september 2011

Sockerchock?

Igår fick vi trevligt fikabesök i form av Emil och Linda! De bjöd på många glada skratt, och jag stod för dagens sockerchock i form av detta fika:


Kladdkaka med mjölkchokladfudge och choklad/moccacupcakes med mascarponefrosting. Jag försöker undvika att äta av sötsakerna jag bakar, men var tvungen att smaka en liten bit av kladdkakan. Den var mmmmumusig som bara den! :)

På kvällen gjorde Tobbe varma mackor med kantarellstuvning. Det är inte mycket som slår en sån kvällsmat! Ingår väl heller egentligen inte i dieten jag försöker hålla nu, men men, får väl vara extra duktig denna vecka istället.. Tror minsann att jag ska ge mej ut och leta lite svamp idag, alla andra hittar ju kilovis i skogarna nu!

Rasmus lyckades övertyga mamman om att få ha sin zipperall till skolan idag. "Alla andra har det" fick jag veta minsann.. Ja ja, det är väl bara jag som tycker att det är ett plagg man sitter hemma och myser i! :)

Ha en bra måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar