onsdag 14 december 2011

Lite skit i hörnen...

..är bättre än ett rent helvete!

Japp, det är ju sant som det är sagt, och städning är ju ett rätt otacksamt göromål egentligen..
Idag när jag avslutat städningen, och tänker för mej själv att det skulle ju vara väldigt gott om det kunde få vara så här ett tag. Gärna till jul.. eller åtminstone över helgen..  Ja, ja drömma går ju...
Speciellt när jag säger till dottern att de nu får hjälpa till med att hålla det fint och hon svarar: Hela dan?!
Ja helst... hmm

Inatt vaknade jag av att det dundrade hejdlöst. Trodde först att det var tåget. Efter en stund ett nytt dunder! Va f.. inte kan det väl var åska? I december! Hur som helst lyckades jag somna om.
När jag kom upp ligger det en lapp på bordet från maken: Drog ur sladdarna till tv och datorn, för tro det eller ej, men det åskade som bara den när jag gick upp!

Lyssnade på vädret nyss, och enligt dem kan det komma in mer åska häröver!
Vädret verkar vara helt upponervänt, översvämningar på västkusten och här snöar och åskar det samtidigt! Mycket skumt måste jag säga!
Julstämning? nja, man igår skulle vi iallafall till att baka pepparkakor. Hittade ett glutenfritt recept på pepparkaksdeg och hade stora förhoppningar om att det skulle kunna bli bra pepparkakor. Nu ville inte degen riktigt som jag ville, så det slutade med att jag rullade ihop den till en korv och gjorde skurna pepparkakor. Riktigt goda blev de iallafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar