söndag 22 april 2012

Ynklig..

Ja det är inte annat än jag känner mej lite ynklig idag faktiskt. Magen började spöka igår igen, men det var ju inte riktigt läge att ringa in till jobbet ett par timmar innan man skulle börja jobba och sjukskriva sig. Hade hoppats på att det skulle vara lite lugnt på jobbet så man kunde gå direkt när nattpersonalen kommit, men det var ju full skuta och jag var väl den som stämplade ut sist av kollegorna ironiskt nog..
Natten sen var ju inte smidig, magen höll mej vaken i stort sett fram till dess att klockan ringde och det var dags att åka till jobbet igen.
Idag gick det dock inte bita ihop mer än några timmar, så när morgonarbetet var klart gick jag hem.
Har nu försökt kurera magen med soffan, filten och en portion glass och hoppas att det lättar på det lite!
Kan inte riktigt komma på om jag ätit nåt som magen inte gillar, de andra gångerna när det kännts som att tarmarna ska slå knut på sig har det ju varit i samband med att jag ätit gluten, men nu har jag ju undvikit all form av gluten så det är väl nåt annat jag bör plocka bort från kostlistan då.. men vad?
Ja, ja det ska väl gå över denna gång med!

Hur har veckan varit annars då?
Jodå, jobb, promenader, lite tårta och umgänge med ett par goa vänner!
Dessa tårtor gjorde jag i fredags-em o klart igår innan jobbet (och som tur var innan magen började ge sig till känna! Inte smidigt att koncentrera sig när man har ont precis och knappt kan stå upprätt!)


I torsdags var min goa vän Anna här. Vill bara hålla om dej vännen och stötta dej så gott det går i den sorg du går igenom nu!!

I fredags kom Tessan hit och var med på fredagsmyset, som inleddes med italiensk köttfärspaj. Mums!


Jaha, nu kommer Tor mullrandes med!
Hej o hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar