torsdag 13 december 2012

Lusse

Igår var det dax för lussefirande på dotterns dagis. I år var det äntligen min tur att få vara med!! För två år sen jobbade jag och förra året "firade" jag och den äldste sonen Lucia på sjukhuset eftersom han fått hjärnskakning..
Hur som helst, Tobbe kunde ju inte följa med i år, han fick vara hemma och mysa med vovven istället!

Dottern hade bestämt att hon skulle vara pepparkaksgumma, och det var ju klappat och klart med klädsel och så.
När vi skulle kolla om det möjligtvis fanns en annan hatt till dräkten råkade hon få syn på lucialinnet, och så skulle man ju vara Lucia istället.. En halvtimme innan det var dax för uppvisning såklart.
Tur att det fanns lite glitter och ett rött band på konsum, ljus fick vi dock hoppa över.. men det gjorde inget, dottern var så nöjd ändå och en sån söt tärna mitt bland alla tomtar och pepparkakor! :)


 
 Diva gillar inte kylan som sagt, men hon älskar att mysa och borra ner sig när man kommer in i värmen igen :)
 
Min fina tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar