fredag 14 december 2012

pepparkaksbakning och intervallträning

Dottern har uttryckt önskemål om att vi ska baka pepparkakor, så igår satte jag ihop en deg som nu står i kylen och väntar..
Det här med glutenfri bakning är ju ingen konst, så länge det rör sig om tårtor, beöd, mjuka kakor, muffins m.m Värre är det med kakor! Och speciellt de som ska kavlas!
Förra året gav jag till slut upp och det fick bli skurna pepparkakor istället..
Hoppas dock att denna deg visar sig vara bättre, och att dottern nu har tålamod till detta och framför allt så får vi pricka in det under Divas fm-lur :)

Det här med att rumsrensträna en valp, ja det är ju rena intervallträningen! Fort ut, in igen, fort ut, in igen ett antal gånger på en dag! Nu blir det ju inga långa promenader på ett tag, inte med hund i allafall, och sen vi fick hem vår lilla sessa så har jag inte hunnit med några promenader på egen hand heller.. Men som sagt, intervalltränar ju.. :)


 
Igår fick Diva testa denna aktiveringsleksak. Man gömmer en en liten godis i och så får hunden klura ut hur den ska komma åt den. Trodde nog att hon skulle vara lite för liten för såna här saker, men där tog jag fel! Efter en stunds klurande hade hon fått ut godisen! Min duktiga tjej!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar