fredag 23 november 2012

Allergiutredning

Idag har jag varit på allergimottagningen för att göra utredning på vad det var som orsakade den anafylastiska chocken i slutet av september.
Läkaren blev lika förbryllad som mej när det visat sig på blodprovet jag tog för ett par veckor sen att det var negativt på cashewnötter!!
Tydligen är det så att pga att jag har pollenallergi så kan det bli korsreaktion på vissa födoämnen.
Mer prover togs med andra nötsorter så det är bara att vänta och se vad de visar. På pricktestet visade det ganska rejält på både hasselnötter och jordnötter.
Läkaren tyckte inte jag skulle utmana ödet innan provsvaren och se om jag kan tåla 'spår av', och varnade dessutom för att man kan få samma reaktion av vissa viner.. Hmm

Ja, ja får väl köra med de sorter som funkat hittills då.,  ingår ju helt klart som en del av fredagsmyset ju, och nåt måste man väl Fp unna sig när jag nu utesluter allt vad nötter innebär..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar