måndag 26 mars 2012

Föreläsning och en härlig känsla

I em har jag varit på en mycket fascinerande föreläsning. Det var svårt att inte påverkas och bli tagen av kvinnan som berättade om sin psykos, tvångsvården och framtidshoppet hon utstrålade! Väldigt nyttigt att få se sjukdomen och vården från andra sidan, genom hennes ögon!

När jag kom hem kände jag att jag behövde både en nypa luft och en uppfriskande promenad för att bl a smälta intrycken från dagen.

Det är en skön känsla att kroppen verkligen efterfrågar promenaderna igen! Ju mer man rör på sig ju mer vill kroppen ha! Underbart! Det blir nästan som ett gift, men jag är ju hellre beroende av motion än socker om man säger...! :)
En härlig känsla är det också att jag börjar känna att konditionen har tagit ett kliv uppåt, och backen som jag alltid får som avslutning för att komma hem känns inte längre som en jobbig avslutning!

Nu blir det 30 grader i Februari på tv´n.
En underbar serie!

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar