lördag 3 mars 2012

Helt okej...

..tycker jag det är att solen har kommit fram måste jag ju säga. Visst, på promenaden igår behövdes både långkalsonger, vinterjacka och vantar eftersom det blåste friskt, men solens strålar får en på så himla gott humör!
När jag kom hem satte jag mej en stund på baksidan och njöt av både sol och en kopp kaffe innan det var dax att göra sig iordning för att åka till jobbet. Är sån skillnad nu när träden är borta och solstrålarna når ända fram till altanen! Helt underbart!


Idag har jag oxå jobbat, och man har ju inte gjort annat än längtat ut. Därför blev det att snöra på sig promenadskorna direkt när jag kom hem och ge sig ut på en promenad tillsammans med familjen. Är ju lätt att man slår rot i soffan direkt när man kommer hem men solen är ju helt enkelt en sån energigivare! :)
Nu håller jag på att tappa upp ett bad. Ett glas vin är också upphällt och maken har intagit sin plats vid spisen... En helt klar jämn arbetsfördelning tycker jag ;)

I torsdags var vi och firade min mamma och då åt vi såhär gott:

Grillplanka från Ica, med massor av gottigheter! :)

och tigerrulle med nutellakräm..   Inte helt fel det heller! :)
Ha en skön lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar