söndag 25 mars 2012

Ser fram emot en frisk vår!

Jag fullkomligt älskar våren! Det är som att energiförrådet blir påfyllt nästintill bristningsgränsen, och man kan börja nedräkningen till sommaren. Så underbart med solen, ljuset och alla vårtecken!
Förra året vid den här tiden började dock det som skulle bli en skitkass vår!
Först trillade jag på jobbet när jag sprang på ett larm och gjorde mej ordentligt illa i handen. Senfacksskador blev domen hos läkare och arb.terapeuter och rehabilitering startade.
När just man kommit igång och tänkt att ja, det kan nog bli bra med handen med rätt träning, så kom då nästa grej. Mastodontinfektionen jag fick i bukhålan, som började med en till synes oskyldig liten finne..
Förstår att det blev fart på läkarna på akuten när de fick mitt CRP-svar: 447! Det ska ligga under 5 om man är fri från infektion i kroppen.. Rena rama turen att jag kom in i tid kan man väl säga. Dr på jourcentralen som först skickade hem mej med ett recept på kåvepenin hoppas jag verkligen inte får jobba kvar! Hade han gjort rätt hade jag sluppit mycket av det lidande jag fick gå igenom, och det faktum att jag var riktigt nära att få kliva in i dödens väntrum!!

Hur som helst, nu är det ju vår igen och denna vår hoppas jag verkligen går i friskhetens tecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar