onsdag 28 mars 2012

Retligt!

I måndags när stegräknaren började om på noll tänkte jag att jag måste ju åtminstone gå lite längre än förra veckan. En liten kul utmaning i jakten på att hitta tillbaka till formen.. :)
Veckan har börjat bra på promenadfronten. Detta väder ger ju verkligen de bästa förutsättningar för att hitta motivation att ge sig ut på en runda!
Nu på morgonen var det så dax igen för att snöra på sig promenadskorna. Tänkte passa på att gå en sväng i samband med att jag lämnade dottern på dagis.
När jag kommit en bra bit på vägen upptäcker jag att jag förmodligen kommit åt stoppknappen när jag stoppade ner den i fickan, för den står still på 25 steg! Hmmm
Ja, det fanns ju helt enkelt inget annat att göra än att ta en extra sväng för att komma upp i de steg jag tänkt mej att promenaden skulle inbringa :)

Lite retligt är det också att hittills har inte promenaderna inte gjort några revolutionerande resultat på vågen! Har väl kanske inte varit superduktig med intaget av kalorier kanske, även om jag varken äter bröd, pasta, chips eller godis så har det ju åkt ner en och annan glass... Ja, ja får väl ge det lite tålamod så kanske kilona inser att det är helt okej att släppa taget nu! :)

Strax blir det att åka till jobbet så vi hinner bli klart med de där sommarschema nångång! Har nog i allafall nytta av promenaden för det tar mycket energi även om det är riktigt roligt att jobba med scheman!

Må så gott i vårsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar