onsdag 4 maj 2011

Lättad!

Idag blev det äntligen lite glädjande besked när jag var hos doktorn! Såret visar tendens till att börja läka!
När jag tittade på det såg jag med att det är stor skillnad sen förra veckan! Härligt!
Doktorn tyckte därför att det i nuläget inte ska göras några andra åtgärder än att fortsätta med omläggningarna och hålla koll på att det fortsätter gå åt rätt håll. Hudtransplantation och vakuumpump hamnar alltså på hyllan, tills vidare i allafall!

I helgen lovar vädergubbarna att värmen ska komma tillbaka och då ska jag verkligen passa på att vara ute och njuta i solen! Enligt dr ska jag dock vara fortsatt försiktig med solen, även om jag slutat med antibiotikan, och att sola magen är nog inte aktuellt på hela sommaren.. Nu brukar jag ju inte visa magen offentligt ändå, så det är ju egentligen ingen större skillnad.. Ett giltligt skäl till att slippa visa sig i bikini på stranden i allafall :)

Nu ska jag gå ut och göra en liten inventering i rabarberlandet. Såg minsann att det började växa ordentligt där, och då blir man ju självklart sugen på att göra årets första rabarberpaj!                                              

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar