måndag 23 maj 2011

sakta men säkert..

Det går framåt med såret på magen!! Det går inte jämföra med hur det såg ut från början, nu är såret ca 1/3 av vad det var då! Känns underbart!
Var hos dr i fredags och han blev också nöjd över framstegen. Han tyckte dock att eftersom såret fortfarande är öppet och jag är så pass infektionskänslig nu att jag skulle vara fortsatt sjukskriven till jag har en intakt hudkostym. Eftersom risken att smittas med MRSA (dvs resistenta stafylokocker) är stor när man jobbar inom vården och  har ett öppet sår och  även om det är lugnt nu på avdelningen kan vi aldrig veta till 100% att det inte finns nån som bär på dessa elaka baciller så han sjukskrev mej till den 3 juni.
Hoppas verkligen att såret fortsätter läka i denna takt så jag kan gå i tjänst sen! Är ju två veckor kvar då tills jag går på semester och man missar ju liksom den där semesterkänslan som brukar infinna sig på jobbet när vi närmar oss midsommar!

Minns ni att vi förra sensommaren hade problem med ett gigantisk getingbo här? Det var stort som en fotboll och hängde högt uppe i ett träd så det var ju så gott som omöjligt att ta ner det. Tobbe och jag gjorde dock ett försök sent en kväll som höll på att sluta i katastrof.. Medans han skulle försöka slå ner det med sin hemmabyggda getingfälla (som bestod av ett fiskspö, en metallring från en navkapsel och en sopsäck) skulle jag stå på altanen och lysa med en ficklampa så han skulle se var han skulle sikta...
Med tanke på att fiskespöet är ganska svajjigt när det är utfällt och vi nog hade ett par öl i kroppen när vi fick denna idé så fick han väl inte en riktig fullträff vid första slaget. Getingarna blev dock VÄLDIGT uppretade av att vi störde dem och vad var det de såg när de skakades ur boet? Jo, ljuset från ficklampan såklart! Rätt som det var befann jag mej i ett stort surrande moln, varpå jag skrek i högan sky och fick en väldig fart in i köket och slängde igen dörren. Tobbe kom snabbt efter. Fattar inte hur vi lyckades att undgå att bli stuckna av dessa helgalna getingar och de var kvar bra länge på altanen och letade säkert efter en väg in för att få sin hämd för att vi väckte dem!
Hur som helst så hade vi tur för det kom ett oväder dagarna efter som såg till att getingboet blåste ner från trädet och getingarna försvann!
Nu är de dock på gång igen! Är väl drottningarna som flyger runt nu och letar lämpliga ställen att bygga bo på. Tobbe har gått in stenhårt för att förhindra detta, så hittills leder han med 4-0 mot getingarna :)
Getingfällan har vi dock sparat utifall att de lyckas bygga ett bo här i krokarna...


Nähä, bäst att fixa lite kvällsmat, grabbarna är nog hungriga efter ha tränat fotboll.

Må så gott! kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar