måndag 30 maj 2011

Positiv energikick

Det gör ju en hel del för både humöret och måendet när man vaknar och solen skiner, kan man ju lugnt säga! En härlig promenad blev det för att lämna dotter på dagis, och jag lämnade vagnen där så det finns en bra anledning till att ta ytterligare en promenad när det är dax att hämta henne!

Man blir ju väldigt lätt försoffad när man går hemma sjukskriven, speciellt som det blev med infektionen att orken var helt nedtryckt i skoskaften och även smärtan gjorde att man blev väldigt begränsad. Nu börjar jag dock se slutet på denna sjukdomsperiod, förhoppningsvis. Har siktet inställt på att börja jobba nästa måndag, och det ska bli både kul och nödvändigt tror jag bestämt. Nu blir det ju bara två veckors jobb innan det är semesterdax, men som jag skrivit innan så missar man ju den där semesterkänslan om sjukskrivingen övergår i semester utan avbrott.

I onsdags var jag med Rasse på barnmottagningen. Han är med i en studie där de testar barn med gluteníntolerans mot andra allergier. Han var jätteduktig både under pricktestet och under provtagningen, han har ju annars lika svårt för nålar och blod som sin far..

Samma dag, i onsdags alltså, var jag med Tessan hos en jobbarkompis till henne som hade inredningsparty med prylar från Living and home. Vilka fina grejer alltså! Hade kunnat köpa hur mycket som helst, om budgeten tillåtit, men det blev i allafall ett par prylar. 

Ikväll ska vi gå på musikal. Hugo och hans klasskompisar ska tillsammans med de andra förskoleklasserna och alla ettor sjunga sånger från Astrid Lindgrens filmer, så det ska bli jättekul att se! Gäller väl att vara i riktigt god tid bara om man ska få sitta tillsammans med övriga familjen...

Nähä, nu ska jag röja lite här innan det är dax för en promenad i solen igen!

må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar