onsdag 25 maj 2011

Vem behöver väckarklocka..

..när man begåvats med morgonpigga barn? 
 Förstår inte hur jag och min man lyckats med att få inte mindre än 3 sanslöst morgonpigga barn!  Ja, grabbarna har ju äntligen börjat förstå hur skönt det är att sova på mornarna, men lilla tösen har inte förstått tjusningen med att åtminstone sova till klockan ringer.
Att hon vaknade tidigt idag var väl ingen högoddsare precis, eftersom hon somnade ganska tidigt igår, men 05.45 är ju ändå i tidigaste laget tycker jag!  Vaknade idag av att hon sjöng "Här kommer Pippi Långstrump" för fulla muggar! Nä, det gör hon INTE försökte jag säga till henn och övertyga henne om att lägga sig och sova en timme till.. Joho, Här kommer Pippi Långstrump..! Med ännu högre stämma! Puh! Stackars grabbarna måste ju oxå vaknat av denna väckarklocka, så jag tog med henne upp till våra sängar för att de skulle få en chans att somna om.

Dottern fann sig i att åtminstone sitta i våra sängar, även om hon fortsatte sjunga, nu något tystare. Tillräckligt tyst för att jag skulle somna om i allafall. 06.45,precis innan alarmet på mobilen ska hoppa igång, ringer telefonen! Man hinner ju tänka en del innan man hinner svara när det ringer vid den tiden kan man ju säga!
Till min stora förvåning är det en kompis till den store killen som ringer!! Han undrar om Rasse kan följa med honom hem efter skolan!!!  Visserligen har jag sagt att jag vill att man ska planera om man ska följa med någon hem efter skolan, men det här är ju absurt! Vad är det för föräldrar som låter sina barn ringa till någon vid den tidpunkten undrar man ju! han kunde väl nöjt sig med att skicka ett sms till Rasse kanske så vi andra sluppit få detta uppvaknande?!  Ja, dottern var ju förstås fortfarande vaken, men hon hade smygit ur sovrummet och stängt dörren, så det var väl därför mamman somnade om så gott... 

Nähä, nu ska jag se om det kan bli nån glass i min glassmaskin som stått i frysen över natten. Hittade ett smarrigt recept med kola och pekannötter jag tänkte testa.. Namnam :)

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar