lördag 15 september 2012

Kvällens mättande

Japp då har vi ätit oss mätta igen då..
Familjen fick lasagne och till mej gjorde jag en köttfärsgratäng.
Lasagnen är glutenfri och iofs inte lika onyttig som en vanlig med tanke på att jag gör den med keso istället för bechamelsås.
Då blandar jag i den direkt i köttfärsen så det blir ju dessutom smidigare än att hålla på och varva i formen :-)

Till köttfärsgratängen då, som också är väldigt smidig att göra:
Blanda lika delar Philadelphiaost med turkisk yoghurt alt Cream fraiche.
Till 2 portioner ca 100 gr av varje.
Jag testade Philadelphiaosten med sweet chili och den rekommenderar jag verkligen, ihop med turkisk yoghurt.

Lägg ostmassan i en ugnsfast form

Bryn köttfärs och krydda med t ex italiensk köttfärskrydda eller vad du gillar.
Lägg färsen i formen.
Hacka paprika och strö över.
Strö över riven ost och skjuts in i ugnen i 225* ca 25-30 min

Servera med sallad.
Med tanke på att barnen inte gillar svamp så hade jag den bredvid, annars blandar man ju den i färsen.

Smidigt, gott, mättande och lite mer GI-vänligt :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar