torsdag 20 september 2012

Muskler väger mer än fett??

Nä, jag köper inte det riktigt, att muskler väger mer än fett!
Jag menar, ett kilo är ju alltid ett kilo.. Som med bomull och bly t ex, ett kilo bomull väger ju lika mycket som ett kilo bly, den enda skillnaden är att det gör lite ondare att tappa ett kilo bly på tårna! :)

Visst, det jag kan köpa är ju att när man tränar och går på diet samtidigt så ska man ju inte stirra sig blind på det vågen visar, eftersom muskler också väger..
Sen är det väl som i jämförelsen ovan att det behövs en mindre mängd, rent storleksmässigt, med muskler för att komma upp i samma vikt som med fett.

Hur som helst, var tvungen att fuskväga mej lite idag och det går neråt på vågen :) Vägdag är ju egentligen lördag så det kanske blir ytteligare några hekto till dess!!
HÄRLIGT!!

Ikväll var det premiär på Hela Sverige bakar och självklart satt jag klistrad framför tv´n.
Jag fick ju en inbjudan från tv4, där de ville att jag skulle söka programmet efter att de läst min bakblogg, men valde av olika orsaker att inte söka. Rätt eller fel, ja det kan man undra, men det kanske kommer fler tillfällen!

Nähä, nu ska jag krypa till kojs, många tårtor på agendan imorn så det är bäst att vara alert :)

ha de


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar