tisdag 18 september 2012

Lättare att vara förnuftig åt andra.. :)

Ja, jag vet det kanske inte har varit världens smartaste att trotsa förkylningen och ge sig ut på promenader.. Men det är ju lite svårt att stoppa motivationen när den väl infunnit sig för att komma tillbaka i form!
Det är ju en sån jäkla go känsla när man väl bestämt sig, det blir ju som en kick när man känner motivation för att sköta både kost och motion och se att det ger resultat! Därför känns det ju hur trist som helst om en så banal sak som en liten förkylning ska få chansen att stoppa en! Nä, det går jag inte riktigt med på ju!

Min käre far tycker inte att jag varit tillräckligt rädd om mej, jag borde nog ta det lite lugnt med tanke på att jag har förkylning i kroppen.. Ja, och det ska komma från honom, som knappt hann lämna operationsbordet i somras innan han satte på sig promenadskorna och gav sig iväg på långa promenader och cykelturer.. :) Det är ju som sagt lättare att vara förnuftig åt andra.. :) Puss på dej lille pappa! :)
Nu är vi ju mer än tacksamma att pappa återhämtat sig så fantastiskt bra och oerhört glada att allt gick så bra! Hans goda fysik har ju såklart hjälpt till på traven, plus det faktum att han är just världens bästa pappa!
Hans senaste projekt är att hjälpa till att få ordning i vår trädgård, och jag tror det kan bli riktigt bra när växter och annat kommer på plats i vår annars trista täppa..

En vän till mej har även hjälpt till att sätta ihop en lämplig växtlista, så i helgen blir det till att åka in och shoppa så vi kan börja plantera!

Idag är det bakning och pyssel som gäller. Doptårtor och tårtor till 80-årskalas står på agendan, gäller att inte blanda ihop dekorationerna där :)

Må så gott och ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar